27.06.2011

'pasożytnicze' zajęcia w przedszkolu

Dokładnie 14 czerwca bieżącego roku prowadziłem zajęcia w przedszkolu "Kangurek" w Toruniu. Cztery grupy po 25-28 dzieci w wieku 3,4,5 i 6 lat. Żabki, biedronki, misie i nie pamiętam.

Zaproponowałem zajęcia polegające na malowaniu pastelami olejnymi po obrazkach ze sklepów "za 4 zł". Każde dziecko miało do podmalowania / zamalowania / wymalowania jeden obrazek o formacie 18 x 24 cm plus drewniana ramka, która nie rzadko była także pomalowana. Obrazy miały trzy tematyki: pejzaż (w różnych odmianach), konie i martwe natury, jednakże po działaniach dzieci miały już zupełnie inny charakter zależny od inwencji, osobowości, temperamentu danego przedszkolaka.

Na wstępie każdej grupie opowiadałem kim jestem, czym się zajmuje (niezbyt głęboko), po czym pokazywałem swoje starsze obrazy z cyklu moich malarskich obrazów (niedawno pokazywałem na blogu - XXXXX ). Opisywałem idee tak by dziecko potrafiło podejść do tego jako do tworzenia nowej wartości, czasami zdarzyło mi się nawiązywać do pasożytów, ale to też zależało od wieku danej grupy :)

Bardzo miło i dobrze spędzony czas. Zajęcia proste i krótkie, ale finalnie efektowne i efektywne. Dzieciaki stworzyły około 110 obrazów spod których chociaż troszkę przebijają oryginalne 'ładne' pejzaże, konie czy wazony z kwiatami. Całość zamierzam pokazać we wrześniu na wystawie w Toruniu w galerii Domu Muz (lokalny kulturalny ośrodek z tradycją i historią). Niektóre obrazy dzieciaków umieszczę niebawem.

Na szczególne podziękowania zasługuje Ewa Rybacka, której autorstwa są wszystkie poniższe zdjęcia. To ona zadzwoniła do mnie z propozycją i pomogła zrealizować te zajęcia.
Poza tym dziękuje całemu "Kangurkowi": dzieciakom, pedagogom i pani dyrektorce - Aldonie Gajkowskiej.




















Siłownia dla przedszkolaków, ciekawe, ciekawe.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz