21.09.2013

Residence LOCIS in Torun and Epidemic in CoCA Torun and HOME in Elbląg /// Rezydencja LOCIS w Toruniu i Epidemic w CSW w Toruniu i DOM w Elblągu


Residence LOCIS in Torun: http://locis.eu/


Dziś w CSW odbędzie się pierwsze spotkanie w ramach projektu LOCIS, opartego na dwuletnim programie rezydencji artystycznej i wymiany kulturalnej między Polską, Irlandią i Szwecją.

Projekt realizowany jest przez Centrum Sztuki Współczesnej w Toruniu we współpracy z Wydziałem Sztuki przy Radzie Hrabstwa Leitrim oraz Botkyrka Konsthall w Sztokholmie. Dziś w ramach pierwszego spotkania roboczego Jonas Nobel, jeden z artystów - liderów projektu, rozmawiać będzie o założeniach projektu z młodymi artystami wyłonionymi przez partnerów, w tym z Arkiem Pasożytem, Patrycją Orzechowską, Cathal Roche (Irlandia) i Mają Hammaren (Szwecja).



Moja pierwsza rezydencja z takiego prawdziwego zdarzenia, w nazwie program rezydencyjny. Przecież rezydencją nie można nazwać tego, że ja sam wpadł na pomysł mieszkania w danej galerii w dany sposób, to inny układ pokarmowy.


Pierwsza rezydencja i odbywa się w Toruniu. W miejscu, w którym się urodziłem, mam rodzinę, mam mnóstwo znajomych, pracowałem tu i w końcu zajmowałem się już tu sztuką. 


Jednak forma rezydencji i tak chyba tylko prowadzi do wystawy. Teraz tylko zostaje jak ja ugryzę tą wystawę w CSW w Toruniu.




W pokoju gościnnym w CSW. Niestety, ale naprawdę musiałem rozmawiać o tym, że artysta przyjeżdzając do swojego rodzinnego miasta na rezydencje nie musi spać u swoich rodziców.



Torba od mamy Kariny Dzieweczyńskiej, kuratorski Przebudzenia z Galerii EL w Elblągu gdzie zbudowałem swój DOM.


*


Sprawa na styku Grupy Samokształceniowej / Projektu Podróż / Galerii nad Wisłą (http://pasozyt.blogspot.com/2013/09/projekt-podroz-i-grupa-samoksztaceniowa.html):
mamy nowe miejsce w Toruniu na starówce, jedynie są zorganizować. Zdjęcia z tej właśnie przestrzeni w przerwie pomiędzy rezydencją.


*


Dalej prezentacje twórczości. Każdy z nas jest z innej parafii. Kompletnie i w sumie dzięki czemu możemy dać naprawdę ciekawy show.




Okulary Cathala, czyli z brodą rasowiec.


Cathal ogląda rzeźbe Izy Tarasewicz w magazynie CSW w Toruniu, bo byliśmy na przechadce po backstage'u.


i ja z ręką na obrazie jednego z moich ulubionych pedagogów z WSP w Toruniu. CSW oczywiście skupiło trochę lokalnych rarytasów.


*


27 września biorę udział w wystawie w CSW w Toruniu - EPIDEMIC, a jej kuratorem jest przesympatyczny Piotr Lisowski.
Tu link do całej wystawy: http://csw.torun.pl/wystawy/baza-wystaw/epidemic.
Tu link do wydarzenia na facebooku: https://www.facebook.com/events/593393770702911/?fref=ts
Zapraszam, zapraszam.
Bierzcie jakieś groszaki, bo się przydadzą do działania mojej pracy :)


i to są właśnie moje przygotowania do wzięcia udziału w tejże wystawie.


*
i znowu rezydencja:


*

Powrót do DOMU do Elbląga:




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz